Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32961
Title: Влияние вариативной образовательной среды на процесс готовности подростков группы риска к самостоятельной жизни и профессиональной деятельности
Other Titles: The influence of variant educational sphere on the process of teenager’s readiness from risk’s group to independent life and professional activity
Authors: Рылеева, А. С.
Rilleva, A. S.
Issue Date: 2008-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рылеева, А. С. Влияние вариативной образовательной среды на процесс готовности подростков группы риска к самостоятельной жизни и профессиональной деятельности / А. С. Рылеева // Образование и наука. — 2008. — № 7. — С. 69-77.
Abstract: The article is about the influence of various educational environments and fields on the process of high-risk group teenagers’ availability to the independent life and professional activity. Three educational fields – gymnasium, secondary school and school for high-risk group teenagers are viewed in the article and studied as an influencing factor of success in high-risk group teenagers’ self-determination.
В статье рассматривается воздействие вариативной образовательной среды на процесс готовности подростков группы риска к самостоятельной жизни и профессиональной деятельности. Выделены три образовательных среды (гимназия, массовая школа, школы для «трудных» подростков), которые исследуются как фактор влияния на успешность жизненного самоопределения.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_07_010.pdf283,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.