Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32967
Title: Создание установок в процессе развития речевого умения
Other Titles: A creation of placing in a process of development speech ability
Authors: Трифонова, Т. А.
Trifonova, T. A.
Issue Date: 2008-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Трифонова, Т. А. Создание установок в процессе развития речевого умения / Т. А. Трифонова // Образование и наука. — 2008. — № 7. — С. 112-118.
Abstract: The article is dedicated to the problem of creating communicative tasks in the process of developing students’ communicative skills. A communicative task should contain motivation, a subject for discussion, task-performing tools and a speech function. The article shows the role, maintenance and functions of each component part of the communicative tasks in for evaluating the students’ expressions. The article demonstrates that purposeful, logical and varied use of such communicative tasks promotes students’ communicative skills and helps to build independently the strategy and tactics for their communicative behavior which depends on communicative tasks and the situation of communication.
Статья посвящена проблеме создания установок в процессе развития речевого умения. Дано методическое толкование понятия «установка». Описаны мотивационный, содержательный, деятельностный и организационный компоненты установки. Раскрыты роль, содержание и функции каждого компонента установок в процессе управления речевыми (монологическими) высказываниями учащихся. Доказано, что целенаправленное и вариативное использование установок предлагаемого четырехкомпонентного состава способствует развитию умения самостоятельно определять стратегию и тактику речевого поведения в зависимости от речевой задачи и ситуации общения.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_07_015.pdf285,3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.