Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32979
Title: Опыт развития информационной культуры студентов вузов
Other Titles: The experience of development student’s information culture from institutes of higher education
Authors: Кузнецова, М. А.
Kuznetsova, M. A.
Issue Date: 2008-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кузнецова, М. А. Опыт развития информационной культуры студентов вузов / М. А. Кузнецова // Образование и наука. — 2008. — № 8. — С. 35-41.
Abstract: In clause development of information culture of students is considered from positions of development of moral reference points, ethical principles, norms, values and the samples adjusting an information work of the person. The list of specific values of information culture is formulated and proves. Complex of criterion-diagnostic techniques for an estimation of development knowledgeably, technological, valuable-semantic and world outlook components of information culture of students of high school is represented. The technology of activity of the teacher on development of information culture of the students, based on methodology of the valuablenormative approach and use of situations of a morally-ethical choice is represented at performance of individually-group creative projects. Results of experimental check are resulted.
В статье рассматривается развитие информационной культуры студентов с позиций развития нравственных ориентиров, этических принципов, норм, ценностей и образцов, регулирующих информационную деятельность человека. Формулируется и обосновывается перечень специфических ценностей информационной культуры. Представлен комплекс критериально-диагностических методик для оценки развития когнитивного, технологического, ценностно-смыслового и мировоззренческого компонентов. Раскрывается технология деятельности преподавателя по развитию информационной культуры студентов. Приводятся результаты экспериментальной проверки.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №8
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_08_005.pdf261,43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.