Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33101
Title: | Акмеологический подход в развитии профессиональной компетентности педагога дополнительного образования детей |
Other Titles: | The acmeological approach to professional competence’s development of extra education children’s teacher |
Authors: | Карачева, Е. В. Karacheva, E. V. |
Issue Date: | 2008-08 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Карачева, Е. В. Акмеологический подход в развитии профессиональной компетентности педагога дополнительного образования детей / Е. В. Карачева // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 112-117. |
Abstract: | There is an acmeological developmental model of professional teacher’s competency of extended children’s education in the article. Potential ways of the model’s realization in the system of extended professional education were described there too. Content words are a development, a professional competence, a teacher of extended children’s education, a reflection, a self-management, a vitageneous experience. В статье представлена акмеологическая модель развития профессиональной компетентности педагога дополнительного образования детей, описаны возможные способы ее реализации в системе дополнительного профессионального образования. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_05_015.pdf | 313,03 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.