Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33315
Title: К вопросу о статусе педагогической нормологии
Authors: Любимова, О. В.
Черепанов, В. С.
Issue Date: 2007-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Любимова О. В. К вопросу о статусе педагогической нормологии / О. В. Любимова, В. С. Черепанов // Образование и наука. — 2007. — № 3. — С. 3-6.
Abstract: In article examined basis of picked in structure pedagogical sciences new scientific directionpedagogical normology understating of this theory pedagogical norms (normative knowledge, State Education Standard, Unites State Examination, demand for pupils...) Show, that pedagogical normology satisfy by all six demands which produced for scientific direction in science.
В статье рассмотрено обоснование нового научного направления - педагогической нормологии как теории педагогических норм (нормативные знания, ГОС, ЕГЭ, требования к обучаемым и т. п.). Показано, что педагогическая нормология удовлетворяет всем шести требованиям, предъявляемым в науковедении к научным направлениям.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_03_02.pdf255,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.