Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33324
Title: Феномен удивления в современной культурно-образовательной парадигме
Authors: Савелова, Е. В.
Issue Date: 2007-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Савелова Е. В. Феномен удивления в современной культурно-образовательной парадигме / Е. В. Савелова // Образование и наука. — 2007. — № 3. — С. 55-64.
Abstract: Development of the persone's ability to resists meaning vacuum is very urgent now a days. This problem must be solved by education as the way of recognizing and getting ones own «I». The article is devoted to surprise, which is one of the most important meaning-making phenomenon in modern education.
В современной культуре остро стоит проблема способности человека противостоять смысловому вакууму. Эту задачу должно решать и просвещение, понимаемое как способ узнавания и обретения своего «Я». Статья посвящена удивлению - одному из важнейших смыслоформирующих феноменов в современном образовании.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_03_10.pdf734,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.