Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33401
Title: Психологические особенности ответственности учителей в процессе профессионального становления
Authors: Алферова, Е. И.
Зеер, Э. Ф.
Issue Date: 2007-12
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Алферова, Е. И. Психологические особенности ответственности учителей в процессе профессионального становления / Е. И. Алферова, Э. Ф. Зеер // Образование и наука. — 2007. — № 6. — С. 56-67.
Abstract: The approach to investigation of responsibility is analyzed in the article. The attempt of analysis of responsibility like as metaprofessional personal characteristic is undertake on basis of apportionment three sides and connections between them: motivation-meaning side, regulationdynamic components of responsibility structure and system of inner conditions. Empirically discovered the structures features of teacher’s responsibility by different foundations – in view of increase of seniority and activity in professional perfection.
В статье анализируются подходы к исследованию ответственности как метапрофессионального качества личности на основе выделения мотивационно-смыслового, регуляторно-динамического компонентов и определения связей между ними. Эмпирически выявлены особенности структуры ответственности учителей по разным основаниям – в связи с увеличением стажа работы и активностью в профессиональном совершенствовании.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_06_08.pdf955,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.