Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34601
Title: | Динамика профессионального самосознания психологов в процессе обучения |
Authors: | Голдобин, E. С. |
Issue Date: | 2007-09 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Голдобин, E. С. Динамика профессионального самосознания психологов в процессе обучения / E. С. Голдобин // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 6 (10). - С. 61-66. |
Abstract: | This empirical study examined dynamics of professional self-consciousness of psychologists in their learning process. Three components of professional self-consciousness - professional motivation, professional confidence and professional competence were discriminated, and their development was examined. Based on data obtained recommendations on how to aid forming of a professional-consciousness of psychologists were given. В статье представлены результаты эмпирического исследования динамики профессионального самосознания психологов в процессе обучения. Описывается развитие трех основных образующих профессионального самосознания: мотивации, уверенности и компетентности. На основе полученных данных представлены рекомендации по сопровождению формирования профессионального самосознания психологов. |
Keywords: | САМОСОЗНАНИЕ ПЕДАГОГА ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМОСОЗНАНИЕ ПСИХОЛОГОВ ДИНАМИКА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМОСОЗНАНИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ УВЕРЕННОСТЬ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ОПРОСНИК ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМООТНОШЕНИЯ ПСИХОЛОГОВ |
ISSN: | 1994-5639 |
Origin: | Образование и наука. 2007. №6(10). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2007_6_011.pdf | 519,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.