Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34601
Title: Динамика профессионального самосознания психологов в процессе обучения
Authors: Голдобин, E. С.
Issue Date: 2007-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Голдобин, E. С. Динамика профессионального самосознания психологов в процессе обучения / E. С. Голдобин // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 6 (10). - С. 61-66.
Abstract: This empirical study examined dynamics of professional self-consciousness of psychologists in their learning process. Three components of professional self-consciousness - professional motivation, professional confidence and professional competence were discriminated, and their development was examined. Based on data obtained recommendations on how to aid forming of a professional-consciousness of psychologists were given.
В статье представлены результаты эмпирического исследования динамики профессионального самосознания психологов в процессе обучения. Описывается развитие трех основных образующих профессионального самосознания: мотивации, уверенности и компетентности. На основе полученных данных представлены рекомендации по сопровождению формирования профессионального самосознания психологов.
Keywords: САМОСОЗНАНИЕ ПЕДАГОГА
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ САМОСОЗНАНИЕ ПСИХОЛОГОВ
ДИНАМИКА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМОСОЗНАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ МОТИВАЦИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ УВЕРЕННОСТЬ
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ОПРОСНИК ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМООТНОШЕНИЯ ПСИХОЛОГОВ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №6(10). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2007_6_011.pdf519,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.