Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34643
Title: Диалог как педагогическая норма
Authors: Герт, В. А.
Issue Date: 2007-11
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Герт, В. А. Диалог как педагогическая норма / В. А. Герт // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 8 (12). - С. 15-21.
Abstract: Rate setting conditions, content and results of pedagogical process needs the search for the standards of the process itself. These are the standards of the activity of the evaluations which support feedback between a teacher and a student. However, the standards of the activity of evaluation are only the component of the fundamental structure of pedagogical process- a dialogue. In the space and dynamics of a dialogue the joint activity of a teacher and a student creates the optimum organization to transfer of conditions, content, technologies, means, purposes, motives, etc. to the competence of graduators and specialists.
Нормирование условий, содержания и результатов педагогического процесса нуждается в поиске норм самого процесса. Таковыми являются нормы деятельности оценивания, которые поддерживают обратную связь между педагогом и обучающимся. Однако нормы деятельности оценивания являются только компонентом фундаментальной структуры педагогического процесса - диалога. Совместная деятельность педагога и обучающихся именно в пространстве и динамике диалога создает оптимальную организацию перехода и перевода условий, содержания, технологий, средств, целей, мотивов ит. п. в компетенции и компетентность выпускников и специалистов.
Keywords: ПЕДАГОГИЧЕСКИЙ ПРОЦЕСС
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ НОРМЫ
ГОСУДАРСТВЕННО-ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЙ СТАНДАРТ
ОЦЕНОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ПЕДАГОГА
ДИАЛОГ
ДИАЛОГИЗАЦИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОГО ПРОЦЕССА
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №8(12). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2007_8_004.pdf845,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.