Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34691
Title: | Проблема индивидуализации в обучении учащихся с интеллектуальными недостатками |
Authors: | Болонина, А. Ю. |
Issue Date: | 2008-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Болонина, А. Ю. Проблема индивидуализации в обучении учащихся с интеллектуальными недостатками / А. Ю. Болонина // Образование и наука. Приложение. - 2008. - № 2 (14). - С. 18-23. |
Abstract: | Taking into consideration the problem of individualization during the process of study of children with intellectual defects/disadvantages, the substance of approach is revealed, which is called «evaluative and forecasting». At the heart of this method lies a mechanism, which is aimed at exposure and evaluation of individual characteristics of a child, which will become the subject of his correction and evolution later on. В статье раскрывается содержание оценочно-прогностического подхода к проблеме индивидуализации обучения детей с интеллектуальными недостатками. Описан лежащий в его основе механизм выявления и оценки индивидуальных свойств, которые становятся в последующем предметом коррекции развития ребенка. |
Keywords: | КОРРЕКЦИОННАЯ ПЕДАГОГИКА УЧАЩИЕСЯ С НАРУШЕНИЕМ ИНТЕЛЛЕКТА УЧАЩИЕСЯ С ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫМИ НЕДОСТАТКАМИ ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ ОЦЕНОЧНО-ПРОГНОСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД |
ISSN: | 1994-85-81 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №2(14). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2008_2_004.pdf | 713,7 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.