Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34691
Title: Проблема индивидуализации в обучении учащихся с интеллектуальными недостатками
Authors: Болонина, А. Ю.
Issue Date: 2008-03
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Болонина, А. Ю. Проблема индивидуализации в обучении учащихся с интеллектуальными недостатками / А. Ю. Болонина // Образование и наука. Приложение. - 2008. - № 2 (14). - С. 18-23.
Abstract: Taking into consideration the problem of individualization during the process of study of children with intellectual defects/disadvantages, the substance of approach is revealed, which is called «evaluative and forecasting». At the heart of this method lies a mechanism, which is aimed at exposure and evaluation of individual characteristics of a child, which will become the subject of his correction and evolution later on.
В статье раскрывается содержание оценочно-прогностического подхода к проблеме индивидуализации обучения детей с интеллектуальными недостатками. Описан лежащий в его основе механизм выявления и оценки индивидуальных свойств, которые становятся в последующем предметом коррекции развития ребенка.
Keywords: КОРРЕКЦИОННАЯ ПЕДАГОГИКА
УЧАЩИЕСЯ С НАРУШЕНИЕМ ИНТЕЛЛЕКТА
УЧАЩИЕСЯ С ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНЫМИ НЕДОСТАТКАМИ
ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЯ ОБУЧЕНИЯ
ОЦЕНОЧНО-ПРОГНОСТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
ISSN: 1994-85-81
Origin: Образование и наука. 2008. №2(14). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2008_2_004.pdf713,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.