Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34696
Title: | Структура и содержание самодиагностики учебной деятельности взрослых обучающихся |
Authors: | Михалева, Т. Г. |
Issue Date: | 2008-03 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Михалева, Т. Г. Структура и содержание самодиагностики учебной деятельности взрослых обучающихся / Т. Г. Михалева // Образование и наука. Приложение. - 2008. - № 2 (14). - С. 53-61. |
Abstract: | The article is dedicated to an actual problem of adult education. Possibility and expedience of using self-diagnostics in educational activity of the adults are analyzed. The structure of self-diagnostics according to stages and kinds of educational activity is created, binary occurrence of self-diagnostics into the process of education and its role in self-education are stressed. The conditions of realization of self-diagnostic activity model are considered. В статье обосновывается целесообразность использования самодиагностики учебной деятельности взрослых. Предлагается структура самодиагностики в соответствии с этапами и видами обучения, отмечается ее роль в самообразовании специалистов, рассматриваются условия реализации модели самодиагностической деятельности. |
Keywords: | ОБРАЗОВАНИЕ ВЗРОСЛЫХ УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ ВЗРОСЛЫХ САМОДИАГНОСТИКА УЧЕБНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ СТРУКТУРА САМОДИАГНОСТИКИ СОДЕРЖАНИЕ САМОДИАГНОСТИКИ |
ISSN: | 1994-85-81 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №2(14). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2008_2_009.pdf | 981,81 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.