Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36393
Title: | Практики цифрового образования: проблема трансформации хронотопа |
Other Titles: | Digital Education Practice: the Problem of Chronotope Transformation |
Authors: | Николаева, Е. М. Котляр, П. С. Nikolaeva, E. M. Kotliar, P. S. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Николаева, Е. М. Практики цифрового образования: проблема трансформации хронотопа / Е. М. Николаева, П. С. Котляр // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4. — С. 75-80. |
Abstract: | The article examines the impact of digital technologies on the processes of education and social development of the individual in higher education. The authors present an exposition of the contradictions caused by the collision of the analog (continuum) chronotope, in the ontology of which the cognitive abilities of a person, his thinking, culture and the logic of digital processes were formed. Рассматривается влияние цифровых технологий на процессы образования и социального становления личности в высшей школе. Проводится экспозиция противоречий, вызванных столкновением аналогового (континуального) хронотопа, в онтологии которого сформировались когнитивные способности человека, его мышление, культура и логика цифровых процессов. |
Keywords: | ANALOG CHRONOTOPE ANALOG PROCESSES DIGITAL TECHNOLOGIES COGNITIVE ABILITIES EDUCATION IMPLICIT KNOWLEDGE АНАЛОГОВЫЙ ХРОНОТОП АНАЛОГОВЫЕ ПРОЦЕССЫ ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КОГНИТИВНЫЕ СПОСОБНОСТИ ОБРАЗОВАНИЕ НЕЯВНОЕ ЗНАНИЕ |
ISSN: | 2587-6910 |
DOI: | 10.17853/2587-6910-2021-04-75-80 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2021_4_018.pdf | 133,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.