Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/36393
Title: Практики цифрового образования: проблема трансформации хронотопа
Other Titles: Digital Education Practice: the Problem of Chronotope Transformation
Authors: Николаева, Е. М.
Котляр, П. С.
Nikolaeva, E. M.
Kotliar, P. S.
Issue Date: 2021
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Николаева, Е. М. Практики цифрового образования: проблема трансформации хронотопа / Е. М. Николаева, П. С. Котляр // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4. — С. 75-80.
Abstract: The article examines the impact of digital technologies on the processes of education and social development of the individual in higher education. The authors present an exposition of the contradictions caused by the collision of the analog (continuum) chronotope, in the ontology of which the cognitive abilities of a person, his thinking, culture and the logic of digital processes were formed.
Рассматривается влияние цифровых технологий на процессы образования и социального становления личности в высшей школе. Проводится экспозиция противоречий, вызванных столкновением аналогового (континуального) хронотопа, в онтологии которого сформировались когнитивные способности человека, его мышление, культура и логика цифровых процессов.
Keywords: ANALOG CHRONOTOPE
ANALOG PROCESSES
DIGITAL TECHNOLOGIES
COGNITIVE ABILITIES
EDUCATION
IMPLICIT KNOWLEDGE
АНАЛОГОВЫЙ ХРОНОТОП
АНАЛОГОВЫЕ ПРОЦЕССЫ
ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
КОГНИТИВНЫЕ СПОСОБНОСТИ
ОБРАЗОВАНИЕ
НЕЯВНОЕ ЗНАНИЕ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2021-04-75-80
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2021. — № 4
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2021_4_018.pdf133,73 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.