Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38111
Title: | Персонификация профессионального развития мастеров производственного обучения: организационно-информационное обеспечение |
Other Titles: | Personofication of professional development of vocational training masters: organizational and information system |
Authors: | Галкина, Е. С. Galkina, E. S. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Галкина, Е. С. Персонификация профессионального развития мастеров производственного обучения: организационно-информационное обеспечение / Е. С. Галкина. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 4 (7). — С. 29–41. — DOI: 10.17853/2686-8970-2021-4-29-41. |
Abstract: | Представлено решение по реализации персонифицированного подхода к профессиональному развитию мастеров производственного обучения Самарской области. Сформирован топ профессиональных дефицитов мастеров производственного обучения по результатам мониторинга мастеров производственного обучения региона в 2021 г., среди которых названы компетенции, связанные с организацией дистанционного обучения. Описана организация стажировок на производственных площадках в строгом соответствии с профессиональными дефицитами педагогов. Обозначено главное достоинство представленной модели мониторинга – возможность выстраивать индивидуальную траекторию профессионального развития мастеров производственного обучения. The article presents a solution for the implementation of a personalized approach to the professional development of vocational training masters in the Samara region. The list of top professional deficits of vocational training masters was made based on the monitoring of the vocational training masters in the region in 2021, it includes competencies related to the organization of distance learning. The article describes the organization of on-site training courses in strict accordance with the professional deficits of teachers. The main advantage of the presented monitoring model is identified – an opportunity to build an individual trajectory of professional development of vocational training masters. |
Keywords: | ПЕРСОНИФИКАЦИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ ДЕФИЦИТЫ ИНДИВИДУАЛЬНАЯ ТРАЕКТОРИЯ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ СТАЖИРОВКА ЦИФРОВАЯ ПЛАТФОРМА PERSONIFICATION PROFESSIONAL DEFICITS INDIVIDUAL TRAJECTORY OF PROFESSIONAL DEVELOPMENT INTERNSHIP DIGITAL PLATFORM. |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2021-4-29-41 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 47084879 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 4 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2021_04_006.pdf | 592,95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.