Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41631
Title: The discrepancy evaluation model in the implementation of online learning (on the basis of parents’ perceptions)
Other Titles: Модель оценки расхождений при осуществлении онлайн-обучения (на основе восприятия родителей)
Authors: Bulkani, B.
Setiawan, M. A.
Wahidah, W.
Булкани, Б.
Сетиаван, М. А.
Вахида, В.
Issue Date: 2022-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Bulkani, B. The discrepancy evaluation model in the implementation of online learning (on the basis of parents’ perceptions) / B. Bulkani, M. A. Setiawan, W. Wahidah // Образование и наука. — 2022. — № 2. — С. 116–137. — DOI: 10.17853/1994-5639-2022-2-116-137.
Abstract: Introduction. The evaluation of online learning is an attempt to see the extent of the education process in Indonesia. This evaluation study seen from parents’ perception is a new study that has not been carried out. Most dominant researchers evaluate the learning process by emphasising the school, but it has not been touched from the parent’s side. Aim. This study aims to evaluate the implementation of online learning based on the perceptions of parents of students. Research methodology and methods. A discrepancy evaluation model method is used in the present research. The discrepancy evaluation model embodies five stages of evaluation: reviewing designs and standards, comparing implementation strategies, reviewing whether the process produces goals, comparing discrepancies with objectives, and cost and benefit analysis. The research subjects were 231 parents, who were involved using a simple random sampling technique. Data were collected using online questionnaires and interview sheets. A table of evaluation criteria and descriptive analysis were employed to analyse the data. Results and scientific novelty. The study results show that the implementation of online learning can run well, but the government needs to prepare appropriate policies to maintain the quality of learning. On average, 72.82% of parents think that the online learning process is sufficient. There are still psychological obstacles in the form of fatigue, anxiety, too many tasks, and technical obstacles in the form of a slow Internet network and the lack of availability of online learning facilities such as cellphones, laptops, personal computers, which are input and follow-up devices for schools, so that online learning is expected to continue to be improved increasing its effectiveness. Practical significance. This research implies that evaluation is one of the indicators that can measure the success of a programme. To implement the online learning programme, namely in junior high schools in Indonesia, it is necessary to have a special education policy by paying attention to the segmentation of the characteristics of parents, especially groups of low-income parents and education level.
Введение. Оценивание онлайн-обучения – это попытка увидеть масштабы образовательного процесса в Индонезии. Данное оценочное исследование, основанное на восприятии родителей, является новым, ранее подобное не проводилось. Большинство ведущих ученых рассматривают процесс обучения, делая акцент на школе, но мнение родителей не учитывают. Цель. Настоящая работа направлена на оценку реализации онлайн-обучения на основе восприятия родителей учащихся. Методология и методы исследования. В исследовании используется метод оценки расхождений, включающий пять этапов: обзор проектов и стандартов; сравнение стратегий реализации; проверка того, приводит ли процесс к целям; сравнение несоответствий с целями; анализ «затраты – выгоды». Объект исследования – 231 родитель, определенный методом простой случайной выборки. Данные были собраны с помощью онлайн-анкет и опросных листов. Таблица критериев оценки и описательный анализ были использованы для обработки данных. Результаты и научная новизна. Результаты исследования показывают, что внедрение онлайн-обучения может идти успешно, но правительству необходимо подготовить соответствующую политику для поддержания качества образования. В среднем 72,82 % родителей считают, что онлайн-обучения достаточно. По-прежнему существуют психологические препятствия в виде усталости, беспокойства, слишком большого количества заданий и технические препятствия в виде медленной и/или нестабильной работы сети Интернет и отсутствия возможностей для онлайн-обучения, таких как мобильные телефоны, ноутбуки, персональные компьютеры, которые являются необходимыми инструментами для школ, чтобы продолжать работу по улучшению онлайн-образования, повышая эффективность данного формата обучения. Практическая значимость. Настоящее исследование подразумевает, что оценивание является одним из показателей, который может измерить успех программы. В рамках реализуемой программы, а именно в неполных средних школах Индонезии, при онлайн-обучении необходимо иметь специальную образовательную политику, уделяя внимание сегментации характеристик родителей, особенно групп с низким доходом и уровнем образования.
Keywords: DISCREPANCY EVALUATION MODEL
ONLINE LEARNING
PARENTS’ PERCEPTION
МОДЕЛЬ ОЦЕНКИ РАСХОЖДЕНИЙ
ОНЛАЙН-ОБУЧЕНИЕ
ВОСПРИЯТИЕ РОДИТЕЛЕЙ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
DOI: 10.17853/1994-5639-2022-2-116-137
SCOPUS: 85126044461
metadata.dc.description.sponsorship: Данное исследование было проведено при поддержке Института исследований и общественных работ Университета Мухаммадия в Палангкарае.
This study was supported by the Muhammadiyah University of Palangkaraya Research and Community Service Institute.
Origin: Образование и наука. 2022. № 2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2022_02_005.pdf507,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.