Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/42080
Title: Первые шаги в профессии преподавателя творческих дисциплин и цифровые технологии
Other Titles: The first steps in the profession of a teacher of creative disciplines and digital technology
Authors: Ежова, Н. М.
Черношеина, Л. А.
Гелина, Ю.
Удовкина, А.
Ezhova, N. M.
Chernosheina, L. A.
Gelina, U.
Udovkina, A.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Первые шаги в профессии преподавателя творческих дисциплин и цифровые технологии / Н. М. Ежова, Л. А. Черношеина, Ю. Гелина, А. Удовкина // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 2 (6). — С. 31-35.
Abstract: Статья посвящена приобретению функциональной грамотности студентами творческих специальностей в ходе изучения различных предметов, включая цифровые технологии. Демонстрируется, как студенты проявляют креативное мышление и творческий подход, используя средства изученных программных продуктов при создании методических разработок для будущей профессиональной деятельности.
The article is devoted to the acquisition of functional literacy by students of creative specialties during the study of various subjects, including digital technology. It demonstrates how students show creative thinking and creativity, using the means of the studied IT when creating methodological manuals for future professional activity.
Keywords: ФУНКЦИОНАЛЬНАЯ ГРАМОТНОСТЬ
КРЕАТИВНОЕ МЫШЛЕНИЕ
ВИЗУАЛИЗАЦИЯ
ЦИФРОВЫЕ МЕТОДИЧЕСКИЕ РАЗРАБОТКИ
ТВОРЧЕСКИЕ ПРОФЕССИИ
FUNCTIONAL LITERACY
CREATIVE THINKING
VISUALIZATION
DIGITAL METHODOLOGICAL DEVELOPMENTS
CREATIVE PROFESSIONS
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2022-06-31-35
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 6
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2022_2_009.pdf880,59 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.