Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45253
Title: | Методологические подходы к духовно-нравственному воспитанию |
Other Titles: | Methodological approach to spiritual and moral education |
Authors: | Рожнова, Л. В. Rozhova, L. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Рожнова, Л. В. Методологические подходы к духовно-нравственному воспитанию / Л. В. Рожнова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 3. Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : РГППУ, 2014. - С. 128-133. |
Abstract: | Освещены проблемы духовно-нравственного воспитания детей с ограниченными возможностями здоровья. Обращается внимание на негативные тенденции в современном обществе, влияющие на нравственное становление человека. Рассмотрены методологические подходы к духовно-нравственному воспитанию. Представлены результаты работы по программе духовно-нравственного развития и воспитания в младших классах школы-интерната. The article is devoted to the spiritual and moral education of children with disabilities. The author draws attention to the negative trends of modern society that affect the moral formation of a person. The paper presents the methodological approaches to the spiritual and moral education, and the results of introduction of spiritual and moral development and educational program in a junior boarding school. |
Keywords: | МЕТОДОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОЕ ВОСПИТАНИЕ ДЕТИ С ОГРАНИЧЕННЫМИ ВОЗМОЖНОСТЯМИ ЗДОРОВЬЯ ПРОГРАММА ДУХОВНО-НРАВСТВЕННОГО РАЗВИТИЯ И ВОСПИТАНИЯ METHODOLOGICAL APPROACH SPIRITUAL AND MORAL EDUCATION CHILDREN WITH DISABILITIES PROGRAM OF SPIRITUAL AND MORAL DEVELOPMENT AND EDUCATION |
ISSN: | 2312-3281 |
Origin: | Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2014. — Вып. 3 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2014_019.pdf | 329,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.