Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45283
Title: Модальность как инструмент реализации личностно-центрированного подхода в частной школе
Other Titles: Modality as a tool for implementation of person-centered approach in private school
Authors: Литвинова, Ж. Б.
Litvinova, Zh. B.
Issue Date: 2015
Publisher: РГППУ
Citation: Литвинова, Ж. Б. Модальность как инструмент реализации личностно-центрированного подхода в частной школе / Ж. Б. Литвинова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 4. - Екатеринбург : Ажур, 2015. - С. 119-124.
Abstract: Обосновывается важность реализации идеи личностно-центрированного подхода к образованию американского психотерапевта К. Р. Роджерса. Рассматривается проблема модальности образовательной среды как инструмента реализации личностно-центрированного подхода к процессу обучения. Указывается на актуальность применения данного подхода в частной школе.
Reasons for implementing the idea of C. R. Rogers’ person-centered approach to education are given in the article. The problem of modality of educational environment as a tool for implementation of the person-centered approach in the learning process is considered. The author emphasizes the importance of using this approach in private schools.
Keywords: ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
ТВОРЧЕСКАЯ СРЕДА
ДОГМАТИЧНАЯ СРЕДА
КОЭФФИЦИЕНТ МОДАЛЬНОСТИ
LEARNING ENVIRONMENT
CREATIVE LEARNING ENVIRONMENT
DOGMATIC LEARNING ENVIRONMENT
THE COEFFICIENT OF MODALITY
ISSN: 2312-3281
DOI: 10.17853/2312-3281-2015-4
Origin: Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2015. — Вып. 4
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2015_014.pdf233,97 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.