Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/45296
Title: Психолого-педагогические аспекты в решении задач социально-профессионального воспитания
Other Titles: Psychological and pedagogic aspects in solving problems оf social and professional upbringing
Authors: Сумина, Т. Г.
Sumina, T. G.
Issue Date: 2015
Publisher: РГППУ
Citation: Сумина, Т. Г. Психолого-педагогические аспекты в решении задач социально-профессионального воспитания / Т. Г. Сумина // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык : [журнал]. Вып. 4. - Екатеринбург : Ажур, 2015. - С. 233-240.
Abstract: Рассматривается необходимость реализации системы психолого-педагогических принципов для решения задач социально-профессионального воспитания молодежи, а также совершенствования личностной центрации педагога. Описываются психолого-педагогические принципы диалогизации, проблематизации, персонификации, индивидуализации.
The article proves the necessity of implementing the system of psychological and pedagogical principles such as dialogization, problematization, personification, individualization as well as improvement of personal centration of a teacher. They are believed to be the most important areas in solving problems of social and professional upbringing.
Keywords: СОЦИАЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ВОСПИТАНИЕ
ГУМАННАЯ ПЕДАГОГИКА
ОРГАНИЗАЦИЯ ПЕДАГОГИЧЕСКОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
ПРИНЦИП ДИАЛОГИЗАЦИИ
ПРИНЦИП ПРОБЛЕМАТИЗАЦИИ
ПРИНЦИП ПЕРСОНИФИКАЦИИ
ПРИНЦИП ИНДИВИДУАЛИЗАЦИИ
ЛИЧНОСТНАЯ ЦЕНТРАЦИЯ ПЕДАГОГА
HUMANISTIC PEDAGOGICS
ORGANIZATION OF PEDAGOGIC INTERACTION
PRINCIPLE OF PROBLEMATIZATION
PRINCIPLE OF PERSONIFICATION
PRINCIPLE OF INDIVIDUALIZATION
PERSONAL CENTRATION OF A TEACHER
SOCIAL AND PROFESSIONAL UPBRINGING
PRINCIPLE OF DIALOGIZATION
ISSN: 2312-3281
DOI: 10.17853/2312-3281-2015-4
Origin: Социокультурное пространство России: общество, образование, язык, 2015. — Вып. 4
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2015_026.pdf239,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.