Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/5185
Title: | Психологические особенности педагогов с разным уровнем работоспособности |
Other Titles: | Psychological peculiarities of teachers with different work capacity levels |
Authors: | Dorogina, O. I. Дорогина, О. И. |
Issue Date: | 2012-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Дорогина, О. И. Психологические особенности педагогов с разным уровнем работоспособности / О. И. Дорогина // Образование и наука. — 2012. — № 1. — С. 86-94. |
Abstract: | The paper considers the issue of teacher’s work capacity optimization. The research is aimed at defining teachers’ psychological peculiarities relating to their work capacity level and creating the assistance program for its optimization. In the course of the program implementation, its effectiveness has being proved, the low work capacity being optimized by developing self-control, emotional stability and decreasing the aggressive reactions in frustrating situations. The research findings can be applied while creating programs for teachers’ further training as well as for students training courses. В статье рассматривается проблема оптимизации низкого уровня работоспособности. Целью работы было выявление психологических особенностей педагогов с разным уровнем работоспособности и создание с учетом полученных данных программы содействия ее повышению. Опыт реализации программы подтвердил ее эффективность – низкая работоспособность педагогов была оптимизирована за счет развития саморегуляции, эмоциональной устойчивости и снижения уровня выраженности экстрапунитивной реакции на фрустрирующую ситуацию. Результаты исследования могут быть использованы при создании программ повышения квалификации педагогов и организации курсов для студентов вузов. |
Keywords: | PROFESSIONAL ACTIVITY WORK CAPACITY TEACHERS PSYCHOLOGICAL CHARACTERISTICS ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ РАБОТОСПОСОБНОСТЬ ПЕДАГОГИ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ |
ISSN: | 2310-5828 1994-5639 |
Origin: | Образование и наука. 2012. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2012_1_90_08.pdf | 205,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.