Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/871
Title: Особенности подготовки студентов дизайнеров к профессиональной деятельности: методический аспект
Other Titles: Features of training of design students for professional work-methodological aspect
Authors: Шмакова, Л. Е.
Краюхина, О. Е.
Shmakova, L. E.
Krayukhina, O. E.
Issue Date: 2014
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шмакова, Л. Е. Особенности подготовки студентов дизайнеров к профессиональной деятельности: методический аспект / Л. А. Шмакова, О. Е. Краюхина // XXI век – век дизайна: материалы Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014. – С. 188-194.
Abstract: The article discusses the features of the organization of teaching and creative activity of students through the use of a special method «graphic kaleidoscope», included in the structure of associative synectic technology and aimed at enhancing creative thinking of the future teachers of vocational training in the field of design
Рассматриваются особенности организации учебно-творческой деятельности студентов на основе применения специального метода «графический калейдоскоп», включенного в структуру ассоциативно-синектической технологии и направленного на активизацию образного мышления будущих педагогов профессионального обучения в области дизайна
Keywords: DESIGN EDUCATION
ARTISTIC AND CREATIVE SKILLS
ASSOCIATIVE SYNECTIC TECHNOLOGY
TEACHER PROFESSIONAL LEARNING
ДИЗАЙН-ОБРАЗОВАНИЕ
ХУДОЖЕСТВЕННО-ТВОРЧЕСКИЕ СПОСОБНОСТИ
АССОЦИАТИВНО-СИНЕКТИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ
ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
Conference name: XXI век – век дизайна
Conference date: 15-16.05.2014
ISBN: 978-5-8050-0538-2
Origin: XXI век – век дизайна : материалы Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
vek_diz_2014_33.pdf119,24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.