Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19848
Title: Семиотический подход как теоретико-методологическая основа формирования проектно-информационной компетенции будущих педагогов профессионального обучения в области дизайна
Other Titles: Semiotic Approach as Theoretical and Methodological Background to Formation of Project-Informational Competence of Would-Be Teachers of Vocational Education in Sphere of Design
Authors: Chernyscheva, A. G.
Чернышева, А. Г.
Issue Date: 2012
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Чернышева, А. Г. Семиотический подход как теоретико-методологическая основа формирования проектно-информационной компетенции будущих педагогов профессионального обучения в области дизайна / А. Г. Чернышева // Научный диалог. - 2012. - № 10 : Педагогика. - С. 80-93.
Abstract: The article reveals the essence of the semiotic approach. The author substantiates topicality of the semiotic approach as a theoretical and methodological background to formation of the project-informational competence of would-be teachers of vocational education in the sphere of design. The author also provides the review of scientific works in which the semiotics concept is regarded in the context of the designer’s professional activities
В статье раскрывается сущность семиотического подхода. Обосновывается актуальность семиотического подхода как теоретико-методологической основы формирования проектно-информационной компетенции будущих педагогов профессионального обучения в области дизайна. Предлагается обзор научных работ, в которых понятие о семиотике рассматривается в контексте профессиональной деятельности дизайнера
Keywords: ДИЗАЙН
DESIGN
ПРОЕКТНО-ИНФОРМАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
PROJECT-INFORMATIONAL COMPETENCE
ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ
TEACHER OF VOCATIONAL EDUCATION
СЕМИОТИКА
SEMIOTICS
СЕМИОТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
SEMIOTIC APPROACH
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2012. — № 10
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_10_007.pdf2,06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.