Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30714
Title: Балльно-рейтинговая модель оценивания результатов обучения студентов (из опыта преподавания истории)
Other Titles: Score-Rating Model for Assessment of Students’ Learning Outcomes (by Experience of Teaching History)
Authors: Сапожникова, Н. Д.
Sapozhnikova, N. D.
Issue Date: 2016
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сапожникова, Н. Д. Балльно-рейтинговая модель оценивания результатов обучения студентов (из опыта преподавания истории) / Н. Д. Сапожникова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. - № 5. - С. 115-128.
Abstract: Score-rating model as a modern means of learning outcomes assessment providing improvement of quality of students’education is considered. The research urgency is caused by education system reforming, restructuring of the higher school with the European standards, which provide the introduction of score-rating system. Traditional and score-rating system of monitoring the quality of teaching are compared, the disadvantages of the traditional approach are identified and the ratingbenefits are proved. The author highlights how to implement the rating system in the process of teaching history: the development of the tasks and criteria of their evaluation, the mechanism of summing up etc.
Рассматривается балльно-рейтинговая модель как современное средство оценивания результатов обучения, обеспечивающее улучшение качества образования и воспитания студенческой молодежи. Актуальность исследования обусловлена реформированием системы образования, перестройкой высшей школы под европейские стандарты, которые предусматривают внедрение балльно-рейтинговой системы. Сопоставляются традиционная и балльно-рейтинговая системы контроля за качеством обучения, выявляются недостатки традиционного подхода и обосновываются преимущества рейтинга.
Keywords: TEACHING MATERIALS
CUMULATIVE SCORES
RATING SYSTEM
MODULE
MIDTERM ASSESSMENT
TESTING
FINAL CONTROL
COMPETENCES
COGNITIVE ACTIVITY
УМК
НАКОПИТЕЛЬНЫЕ БАЛЛЫ
РЕЙТИНГОВАЯ СИСТЕМА
МОДУЛЬ
РУБЕЖНАЯ АТТЕСТАЦИЯ
ТЕСТИРОВАНИЕ
ИТОГОВЫЙ КОНТРОЛЬ
КОМПЕТЕНЦИИ
ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ АКТИВНОСТЬ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. — № 5
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2016_5_014.pdf725,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.