Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30975
Title: Технология структурирования социально-педагогических ситуаций на основе тезаурусного подхода
Other Titles: Technique Aimed at Structuring the Socio–Pedagogic Situations and Based on Thesaurus Approach
Authors: Ivanova, N. P.
Иванова, Н. П.
Issue Date: 2011-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Иванова, Н. П. Технология структурирования социально-педагогических ситуаций на основе тезаурусного подхода / Н. П. Иванова // Образование и наука. — 2011. — № 6. — С. 82-89.
Abstract: The paper deals with the technique aimed at structuring social and pedagogic situations and based on the qualimetric approach. The latter implies the thesaurus development and expert methods used for its formation. The technique in question allows selecting and systematizing the information necessary for social teachers' training to enable them to deal with challenging situations.
В статье рассмотрена технология структурирования социально-педагогических ситуаций на основе квалиметрического подхода, предполагающего разработку тезауруса и применение экспертных методов для его построения. Технология позволяет производить отбор и систематизацию информации, необходимой для подготовки социальных педагогов к разрешению проблемных ситуаций.
Keywords: PROFESSIONAL TRAINING
SOCIO-PEDAGOGIC PROBLEM
THESAURUS
EXPERT METHODS
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОДГОТОВКА
СОЦИАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ СИТУАЦИЯ
ТЕЗАУРУС
ЭКСПЕРТНЫЕ МЕТОДЫ
ТЕЗАУРУСНЫЙ ПОДХОД
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_06_009.pdf178,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.