Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31069
Title: | Проблема субъектности в современном образовательном учреждении |
Other Titles: | The Problem of Educational Process Players in the Modern Educational Establishment |
Authors: | Gert, V. A. Герт, В. А. |
Issue Date: | 2011-01 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Герт, В. А. Проблема субъектности в современном образовательном учреждении / В. А. Герт // Образование и наука. — 2011. — № 1. — С. 4-13. |
Abstract: | Transition to the pedagogy of cooperation raised a question about its main players: teachers and students, whose support and development at the level of educational establishment, educators and students takes place in the conceptual environment of educational community. Adoption of general notions leads to integrated cooperation, in which participants can realize themselves. Переход к педагогике сотрудничества обострил вопрос о субъектности педагогов и обучающихся. Поддержание и развитие субъектности на уровне образовательного учреждения (ОУ), педагога, учащегося происходит в смысловом пространстве образовательного сообщества. Освоение общезначимых смыслов позволяет достигать целостности актов взаимодействия, в которых реализуется субъектность его участников как необходимое условие. |
Keywords: | SUBJECTS – PLAYERS OF EDUCATIONAL PROCESS EDUCATIONAL ENVIRONMENT CROSS-DISCIPLINARY TIES INTEGRATED COOPERATION СУБЪЕКТ И СУБЪЕКТНОСТЬ ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ СООБЩЕСТВО ПРЕДМЕТНАЯ ОПОСРЕДОВАННОСТЬ ЦЕЛОСТНОСТЬ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2011. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2011_01_003.pdf | 214,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.