Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/31069
Title: Проблема субъектности в современном образовательном учреждении
Other Titles: The Problem of Educational Process Players in the Modern Educational Establishment
Authors: Gert, V. A.
Герт, В. А.
Issue Date: 2011-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Герт, В. А. Проблема субъектности в современном образовательном учреждении / В. А. Герт // Образование и наука. — 2011. — № 1. — С. 4-13.
Abstract: Transition to the pedagogy of cooperation raised a question about its main players: teachers and students, whose support and development at the level of educational establishment, educators and students takes place in the conceptual environment of educational community. Adoption of general notions leads to integrated cooperation, in which participants can realize themselves.
Переход к педагогике сотрудничества обострил вопрос о субъектности педагогов и обучающихся. Поддержание и развитие субъектности на уровне образовательного учреждения (ОУ), педагога, учащегося происходит в смысловом пространстве образовательного сообщества. Освоение общезначимых смыслов позволяет достигать целостности актов взаимодействия, в которых реализуется субъектность его участников как необходимое условие.
Keywords: SUBJECTS – PLAYERS OF EDUCATIONAL PROCESS
EDUCATIONAL ENVIRONMENT
CROSS-DISCIPLINARY TIES
INTEGRATED COOPERATION
СУБЪЕКТ И СУБЪЕКТНОСТЬ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ СООБЩЕСТВО
ПРЕДМЕТНАЯ ОПОСРЕДОВАННОСТЬ
ЦЕЛОСТНОСТЬ ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2011. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2011_01_003.pdf214,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.