Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32052
Title: Модель пространства полоролевого воспитания детей дошкольного возраста
Other Titles: Model of Gender Education of Preschool Children
Authors: Tatarintseva, N. E.
Татаринцева, Н. Е.
Issue Date: 2010-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Татаринцева, Н. Е. Модель пространства полоролевого воспитания детей дошкольного возраста / Н. Е. Татаринцева // Образование и наука. — 2010. — № 6. — С. 93-100.
Abstract: В статье поднимаются вопросы полоролевого воспитания детей дошкольного возраста. Педагогическим условием становления полоролевой воспитанности дошкольников выступает моделирование пространства полоролевого воспитания. Пространство полоролевого воспитания - это среда полоролевого взаимодействия со взрослым, сверстником, «виртуальным взрослым», ориентированная на множество разнопорядковых субкультур (художественные, философские, фольклорные тексты, мужские и женские литературные образы, события культурной жизни, личности педагога, родителя и воспитанника, символы, эталоны, образцы женского и мужского в окружающем мире и др.). Данное пространство позволяет ребенку занять собственное место в «мужском» («женском») мире и мире культуры в целом.
The paper deals with problems of gender upbringing of preschool children. Gender modeling environment is the main pedagogical condition of the above education. It includes the environment of gender role relations, interactions, cooperation such as a child-a child, a child- an adult, a child - a virtual adult in different subcultures (fiction, philosophy, art, folk; male and female images; events of cultural life, teacher personality, a parent and a child, symbols, standards, models of males and females). It helps the child to find his place in the world, in general, and define his role in the world of males/females, in particular.
Keywords: MODEL
MODEL OF GENDER UPBRINGING OF PRESCHOOL CHILDREN
SOCIO-CULTURAL SPACE
PROFESSIONAL GENDER ROLE COMPETENCE OF TEACHERS
GENDER ROLE COMPETENCE OF PARENTS
GENDER ROLE UPBRINGING
МОДЕЛЬ
ПОЛОРОЛЕВОЕ ВОСПИТАНИЕ
МОДЕЛЬ ПРОСТРАНСТВА ПОЛОРОЛЕВОГО ВОСПИТАНИЯ ДЕТЕЙ ДОШКОЛЬНОГО ВОЗРАСТА
СОЦИОКУЛЬТУРНОЕ ПРЕДМЕТНОЕ ПРОСТРАНСТВО
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ПОЛОРОЛЕВАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПЕДАГОГОВ
ПОЛОРОЛЕВАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ РОДИТЕЛЕЙ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-06_012.pdf285,08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.