Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32153
Title: Системно-синергетический подход и перспективы его развития в педагогических исследованиях
Other Titles: The System and Synergistic Approach and Prospects of its Development in Educational Research
Authors: Ignatova, V. A.
Игнатова, В. А.
Issue Date: 2010-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Игнатова, В. А. Системно-синергетический подход и перспективы его развития в педагогических исследованиях / В. А. Игнатова // Образование и наука. — 2010. — № 1. — С. 3-10.
Abstract: В статье раскрыты некоторые аспекты приложения идей системно-синергетического подхода к педагогическим исследованиям, в частности для моделирования содержания образования, изучения учебно-воспитательного процесса, проектирования образовательных систем и управления. Рассмотрены ограничения и перспективы развития названного подхода.
The paper reveals some aspects of applying the system-synergistic approach to educational research, particularly to designing the content of education, studying the educational process, modelling educational systems and management. It also considers some limitations and prospects of the development of the above method.
Keywords: POSTNONCLASSICAL SCIENCE
SYSTEM-SYNERGISTIC APPROACH
SYSTEM
SELF-ORGANIZATION
CONTRADICTIONS
BIFURCATION
THE EDUCATIONAL PROCESS
MANAGEMENT
ПОСТНЕКЛАССИЧЕСКАЯ НАУКА
СИСТЕМНО-СИНЕРГЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД
СИСТЕМА
САМООРГАНИЗАЦИЯ
ПРОТИВОРЕЧИЯ
БИФУРКАЦИЯ
УЧЕБНО-ВОСПИТАТЕЛЬНЫЙ ПРОЦЕСС
УПРАВЛЕНИЕ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2010. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2010-01_002.pdf263,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.