Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32519
Title: Интегрированное обучение предметам гуманитарного и художественно-эстетического циклов на основе историко-культурологического подхода
Other Titles: Subject integrated training to humanitarian, art and esthetic courses on the basis of historic and culturological approach
Authors: Пайгусов, А. И.
Paigusov, A. I.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Пайгусов, А. И. Интегрированное обучение предметам гуманитарного и художественно-эстетического циклов на основе историко-культурологического подхода / А. И. Пайгусов // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 136-143.
Abstract: This article gives a short description of a theoretic model of integral education for subjects of humanitarian, artistic and esthetic courses on the historical and culturological approach base. Conseptional ideas, main principles, conditions of integral contents are reflected in the model and also the particularities of educational organization process according to the model, the criterions of results relation are decrypted in the article. The following principles are fundamental for: the principle of model subject integration, immersion in culture, dialogue between cultures, cultural experiment, create assimilation of culture. This educational model will help in-depth study of specialized subjects in the profiled learning conditions in middle school
В статье дается краткое описание теоретической модели интегрированного обучения предметам гуманитарного и художественно-эстетического циклов на основе историко-культурологического подхода. В модели отражены концептуальные идеи, основные принципы, условия их реализации, требования к конструированию интегрированного содержания, описаны особенности организации учебного процесса в соответствии с данной моделью, предложены критерии оценки результатов. В основе модели лежат принципы модульной интеграции предметов, погружения в культуру, диалога культур, проживания культурного опыта, творческого усвоения культуры. Данная модель обучения будет способствовать углубленному изучению профильных предметов в условиях предпрофильного и профильного обучения в средней школе
Keywords: HISTORICAL AND CULTUROLOGICAL APPROACH
MODULAR INTEGRATION
SUB-JECTS OF HUMANITARIAN
ART AND ESTHETIC COURSES
ИСТОРИКО-КУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД
МОДУЛЬНАЯ ИНТЕГРАЦИЯ
ПРЕДМЕТЫ ГУМАНИТАРНОГО И ХУДОЖЕСТВЕННО-ЭСТЕТИЧЕСКОГО ЦИКЛОВ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_017.pdf321,35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.