Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32528
Title: Гуманноориентированная интерпретация системы качества образования
Other Titles: Humanist oriented interpretation of educational quality system
Authors: Сериков, С. Г.
Сериков, Г. Н.
Serikov, S. G.
Serikov, G. N.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сериков, С. Г. Гуманноориентированная интерпретация системы качества образования / С. Г. Сериков, Г. Н. Сериков // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 15-20.
Abstract: In the article the quality of education is characterized taking into attention humanly oriented and system-synergetic approaches. The system of educational quality is created on the ground of such notions as the value of education and the conception of educated person value. The basic preconditions and chief criteria of ef-fectiveness of the educational quality system are also found here
Качество образования в данной статье охарактеризованос позиций гуманноориентированного и системно-синергетического подходов. На основании признаков ценности образования и концепции ценности образованного человека выстроена система качества образования, выявлены основные предпосылкии ведущие критерии ее эффективности
Keywords: QUALITY
SCHOLARSHIP
HEALTH
HUMAN’S RELATION TO HIMSELF AND OTHERS
EDUCATIONAL QUALITY SYSTEM
КАЧЕСТВО
ОБРАЗОВАННОСТЬ
ЗДОРОВЬЕ
ОТНОШЕНИЕ И ЧЕЛОВЕКА К СЕБЕ И ОКРУЖЕНИЮ
СИСТЕМА КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_1_003.pdf329,99 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.