Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32528
Title: | Гуманноориентированная интерпретация системы качества образования |
Other Titles: | Humanist oriented interpretation of educational quality system |
Authors: | Сериков, С. Г. Сериков, Г. Н. Serikov, S. G. Serikov, G. N. |
Issue Date: | 2009-06 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Сериков, С. Г. Гуманноориентированная интерпретация системы качества образования / С. Г. Сериков, Г. Н. Сериков // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 15-20. |
Abstract: | In the article the quality of education is characterized taking into attention humanly oriented and system-synergetic approaches. The system of educational quality is created on the ground of such notions as the value of education and the conception of educated person value. The basic preconditions and chief criteria of ef-fectiveness of the educational quality system are also found here Качество образования в данной статье охарактеризованос позиций гуманноориентированного и системно-синергетического подходов. На основании признаков ценности образования и концепции ценности образованного человека выстроена система качества образования, выявлены основные предпосылкии ведущие критерии ее эффективности |
Keywords: | QUALITY SCHOLARSHIP HEALTH HUMAN’S RELATION TO HIMSELF AND OTHERS EDUCATIONAL QUALITY SYSTEM КАЧЕСТВО ОБРАЗОВАННОСТЬ ЗДОРОВЬЕ ОТНОШЕНИЕ И ЧЕЛОВЕКА К СЕБЕ И ОКРУЖЕНИЮ СИСТЕМА КАЧЕСТВА ОБРАЗОВАНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №6 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_06_1_003.pdf | 329,99 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.