Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32658
Title: | Понятия геометрии фракталов как язык объектов педагогики и теории научного знания |
Other Titles: | Fractal Geometry as a Language of Objects of Pedagogics and Science |
Authors: | Гапонцева, М. Г. Федоров, В. А. Гапонцев, В. Л. Gapontseva, M. G. Fyodorov, V. A. Gapontsev, V. L. |
Issue Date: | 2009-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Гапонцева, М. Г. Понятия геометрии фракталов как язык объектов педагогики и теории научного знания / М. Г. Гапонцева, В. А. Федоров, В. Л. Гапонцев // Образование и наука. — 2009. — № 2. — С. 3-22. |
Abstract: | A structure of integrative links was analyzed as a constituent part of natural-science education content on the base of conception of modern geometry about struc-ture В статье на основе представлений современной геометрии о структуре проанализирована структура интегративных связей как составной части содержания естественно-научного образования |
Keywords: | INTEGRATIVE CONNECTIONS THESAURUS SUBSTANCE OF EDUCATION FUNC-TION APPROACH STRUCTURE FRACTAL ИНТЕГРАТИВНЫЕ СВЯЗИ ТЕЗАУРУС СОДЕРЖАНИЕ ОБРАЗОВАНИЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТНЫЙ ПОДХОД СТРУКТУРА ФРАКТАЛ |
ISSN: | 1994-8581 |
metadata.dc.description.sponsorship: | Работа поддержана грантом РГНФ № 07-06-00638Аот 2 марта 2007 г. «Разработка подхода к построению структуры содержания непрерывного естественно-научного образования» |
Origin: | Образование и наука. 2009. №2 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_02_002.pdf | 491,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.