Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32766
Title: Интегративно-целостный подход как эвристическое основание подготовки социально-компетентностных специалистов в инженерно-педагогическомвузе
Other Titles: Integrative and holistic approach as a heuristic foundation of social and competence specialist’s training in an engi-neer and pedagogic institution
Authors: Чапаев, Н. К.
Нурутдинова, Ж. В.
Chapaev, N. K.
Nurutdinova, G. V.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Чапаев, Н. К. Интегративно-целостный подход как эвристическое основание подготовки социально-компетентностных специалистов в инженерно-педагогическомвузе / Н. К. Чапаев, Ж. В. Нурутдинова // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 53-62.
Abstract: Vocational education teacher’s pragmatist and human personality peculiarities are described in the article. Competences being formed in educational process in engineer and pedagogic institution are denoted and integrative and holistic approach use necessity for social and competence specialist’s training is explained
В статье освещены личностные и деятельностные особенности педагога профессионального образования, обозначены формируемые в ходе обучения в инженерно- педагогическом вузе компетенции, обоснована необходимость применения интегративно-целостного подхода для подготовки социально-компетентностных специалистов
Keywords: SOCIAL COMPETENCE
A TEACHER OF VOCATIONAL TRAINING
COMPETENCE APPROACH
INTEGRATIVE APPROACH
СОЦИАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПЕДАГОГ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ИНТЕГРАТИВНЫЙ ПОДХОД
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_008.pdf324,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.