Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34635
Title: | Деятельность учителя по созданию и реализации индивидуальных маршрутов обучения школьников на уроках технологии |
Authors: | Беспалова, Е. П. |
Issue Date: | 2007-11 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Беспалова, Е. П. Деятельность учителя по созданию и реализации индивидуальных маршрутов обучения школьников на уроках технологии / Е. П. Беспалова // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 7 (11). - С. 125-132. |
Abstract: | The article is devoted to one of the most important problems of increasing the level of technological education - realization of method which is directed to personality of schoolchildren in training technology. The author offers designing and realization of individual «routes» of training of schoolchildren in the technology on the basis of results of complex pedagogical diagnostics which is carried out with the assistance of pupils, parents and teachers. Special attention is given to activity of the teacher on creation and realization of an individual route of training on the basis of independent educational-cognitive activity of pupils. Статья посвящена проблеме применения личностно-ориентированного подхода в области формирования у школьников технологической компетентности. Предложены способы конструирования и реализации индивидуальных маршрутов обучения школьников технологии на основе результатов комплексной психологической диагностики. Особое внимание уделено роли учителя в этом процессе. |
Keywords: | ЛИЧНОСТНО-ОРИЕНТИРОВАННЫЙ ПОДХОД УРОКИ ТЕХНОЛОГИИ ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА ТЕХНОЛОГИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ИНДИВИДУАЛЬНЫЕ МАРШРУТЫ ОБУЧЕНИЯ КОМПЛЕКСНАЯ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ДИАГНОСТИКА КОНТРОЛЬНО-ОЦЕНОЧНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ |
ISSN: | 1994-5639 |
Origin: | Образование и наука. 2007. №7(11). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2007_7_019.pdf | 965,11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.