Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34724
Title: | Педагогические условия формирования речи у детей младшего дошкольного возраста |
Authors: | Петросян, И. Э. |
Issue Date: | 2008-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Петросян, И. Э. Педагогические условия формирования речи у детей младшего дошкольного возраста / И. Э. Петросян // Образование и наука. Приложение. - 2008. - № 3 (15). - С. 83-89. |
Abstract: | Article opens pedagogical conditions of formation of speech at children of younger preschool age. Diagnostics of definition of an active lexicon of the child by a technique «Tell on a picture» R. S. Nemov is lead, the analysis of a studied problem in the psychological and pedagogical literature is carried out. В статье раскрываются педагогические условия формирования речи у детей младшего дошкольного возраста. Приведены результаты определения активного словарного запаса ребенка по методике Р. С. Немова «Расскажи по картинке», осуществлен анализ психологической и педагогической литературы по изучаемой проблеме. |
Keywords: | ДОШКОЛЬНОЕ ОБУЧЕНИЕ МЛАДШИЙ ДОШКОЛЬНЫЙ ВОЗРАСТ ФОРМИРОВАНИЕ РЕЧИ АКТИВНЫЙ СЛОВАРНЫЙ ЗАПАС РАССКАЖИ ПО КАРТИНКЕ ТРЕНИРОВКА ПАЛЬЦЕВ РУК ЭМОЦИОНАЛЬНОЕ ОБЩЕНИЕ |
ISSN: | 1994-85-81 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №3(15). Приложение |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
oin_appl_2008_3_013.pdf | 753,62 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.